Projekt profilaktyczny:
„DROGOWSKAZ WARTOŚCI”
Każde młode pokolenie staje przed ważnymi problemami swojego dojrzewania społecznego, zostaje zmuszone do dokonania wyboru wartości. Jednym ze źródeł wartościowania świata jest "czas społeczny", w którym człowiek żyje. Dla dzieci ten „czas społeczny” przebiega na kilku płaszczyznach, z których najważniejsze, to rodzina i szkoła.
Wartości wyznaczają tożsamość człowieka. Dzięki nim można bowiem odpowiedzieć na pytanie "kim jestem" i "jaki jestem". Zasadniczą część osobistego systemu wartości dziecko zdobywa w trakcie procesu wychowawczego w rodzinie i w szkole.
Co to są wartości? Wartości są to standardy naszych myśli, postaw i zachowań, które określają kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. To wszystko to, co nie jest neutralne i obojętne, lecz cenne, godne pożądania i wyboru, ważne i doniosłe, a przez to stanowi cel ludzkich dążeń.
W kwietniu w naszej szkole realizowany będzie projekt profilaktyczny pn. „DROGOWSKAZ WARTOŚCI”. Głównym założeniem projektu jest pomoc uczniom w ukształtowaniu mocnego i prawego charakteru, który pozwoli im żyć godnie, twórczo i szczęśliwie i pomoże oprzeć się złym wpływom ze strony rówieśników, społeczeństwa i masowej kultury. Nie mniej ważnym celem jest również uzmysłowienie uczniom znaczenia życia zgodnie z przyjętymi w rodzinie i w szkole wartościami oraz rozróżnianie dobra od zła. W ramach projektu każda klasa wykona zaplanowane działania, a podsumowaniem będzie apel połączony z prezentacją wykonanych przez uczniów prac.
Wartości przypisane poszczególnym klasom:
Klasy I – II - RODZINA
KLASY III – ZDROWIE
KLASY IV – KOLEŻEŃSTWO
KLASY V – TOLERANCJA
KLASY VI –WIEDZA, MĄDROŚĆ, ZAINTERESOWANIA, PASJE
Zadania do wykonania:
Klasy I - RODZINA
1. Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych poświęconych rodzinie.
2. „Moje miejsce w rodzinie” – praca plastyczna w formacie A3 lub większym dowolną techniką.
Klasa II - RODZINA
1. Przeprowadzenie przez wychowawcę zajęć profilaktyczno – wychowawczych poświęconych rodzinie.
2. „Ja i moja rodzina” – list do dowolnej osoby.
Klasy III - ZDROWIE
1. Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych poświęconych zdrowiu.
2. „Zdrowie, zdrowy styl życia” – wiersze o zdrowiu.
Klasy IV - KOLEŻEŃSTWO I PRZYJAŹŃ
1. Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych dotyczących przyjaźni i koleżeństwa.
2. „Klasowy Kodeks Przyjaźni i Koleżeństwa” – w formie plakatu, na arkuszu szarego papieru.
Klasy V - TOLERANCJA
1. Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych dotyczących tolerancji.
2. „Mapa tolerancji” – plakat wykonany dowolną techniką (zachowania i postawy wobec ludzi – rzeczywistość i Internet; wobec zwierząt, środowiska, przyrody).
Klasy VI - WIEDZA, MĄDROŚĆ, ZAINTERESOWANIA, PASJE
1. Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych dotyczących wiedzy, mądrości, zainteresowań, pasji.
2. Wykonanie prezentacji multimedialnej
Klasa VI A – „Co nas motywuje, zachęca do nauki?”
Klasa VI B – „Dlaczego warto rozwijać swoje zainteresowania i pasje?”
Klasa VI C – „Jak mądrze korzystać z technologii komputerowej?”
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |