Projekt profilaktyczny:

„DROGOWSKAZ WARTOŚCI”

   Każde młode pokolenie staje przed ważnymi problemami swojego dojrzewania społecznego, zostaje zmuszone do dokonania wyboru wartości. Jednym ze źródeł wartościowania świata jest "czas społeczny", w którym człowiek żyje. Dla dzieci ten „czas społeczny” przebiega na kilku płaszczyznach, z których najważniejsze, to rodzina i szkoła.

  Wartości wyznaczają tożsamość człowieka. Dzięki nim można bowiem odpowiedzieć na pytanie "kim jestem" i "jaki jestem". Zasadniczą część osobistego systemu wartości dziecko zdobywa w trakcie procesu wychowawczego w rodzinie i w szkole.

Co to są wartości? Wartości są to standardy naszych myśli, postaw i zachowań, które określają kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludziTo wszystko to, co nie jest neutralne i obojętne, lecz cenne, godne pożądania i wyboru, ważne i doniosłe, a przez to stanowi cel ludzkich dążeń.

   W kwietniu w naszej szkole realizowany będzie projekt profilaktyczny pn. „DROGOWSKAZ WARTOŚCI”. Głównym założeniem projektu jest pomoc uczniom w ukształtowaniu mocnego i prawego charakteru, który pozwoli im żyć godnie, twórczo i szczęśliwie i pomoże oprzeć się złym wpływom ze strony rówieśników, społeczeństwa i masowej kultury. Nie mniej ważnym celem jest również uzmysłowienie uczniom znaczenia życia zgodnie z przyjętymi w rodzinie i w szkole wartościami oraz rozróżnianie dobra od zła. W ramach projektu każda klasa wykona zaplanowane działania, a podsumowaniem będzie apel połączony z prezentacją wykonanych przez uczniów prac.

Wartości przypisane poszczególnym klasom:

Klasy  I – II  - RODZINA

KLASY III – ZDROWIE

KLASY IV – KOLEŻEŃSTWO

KLASY V –  TOLERANCJA

KLASY VI –WIEDZA, MĄDROŚĆ, ZAINTERESOWANIA, PASJE


 

 

Zadania do wykonania:

Klasy I -  RODZINA

1.      Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych poświęconych rodzinie.

 

2.       „Moje miejsce w rodzinie” – praca plastyczna  w formacie A3 lub większym dowolną techniką.

Klasa II  - RODZINA

1.      Przeprowadzenie przez wychowawcę zajęć profilaktyczno – wychowawczych poświęconych  rodzinie.

 

2.      „Ja i moja rodzina” – list do dowolnej osoby.

Klasy III -  ZDROWIE

1.      Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych poświęconych zdrowiu.

 

2.      „Zdrowie, zdrowy styl życia” – wiersze o zdrowiu.

Klasy IV  - KOLEŻEŃSTWO I PRZYJAŹŃ

1.      Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych dotyczących przyjaźni i koleżeństwa.

 

2.      Klasowy Kodeks Przyjaźni i Koleżeństwa” –  w formie plakatu, na arkuszu szarego papieru.

Klasy V - TOLERANCJA

1.      Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych dotyczących tolerancji.

 

2.      „Mapa tolerancji” – plakat wykonany dowolną techniką  (zachowania i postawy wobec ludzi – rzeczywistość i Internet; wobec zwierząt, środowiska, przyrody).

 

 

Klasy VI  - WIEDZA, MĄDROŚĆ, ZAINTERESOWANIA, PASJE

 

1.      Przeprowadzenie przez wychowawców zajęć profilaktyczno – wychowawczych dotyczących wiedzy, mądrości, zainteresowań, pasji.

 

2.      Wykonanie prezentacji multimedialnej

 

Klasa VI A – „Co nas motywuje, zachęca do nauki?”

Klasa VI B – „Dlaczego warto rozwijać swoje zainteresowania i pasje?”

Klasa VI C – „Jak mądrze korzystać z technologii komputerowej?”

 

 

 

 

Miejskie Przedszkole w Stawiskach Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Stawiskach Miejskie Przedszkole w Stawiskach Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Stawiskach Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Stawiskach Miejskie Przedszkole w Stawiskach Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Stawiskach Miejskie Przedszkole w Stawiskach